Het is bijna lente, tijd dus voor de lekkere smoothie breakfast bowls!

Gisterenavond na de yogales in Berchem, ging het gesprek met één van de yogi’s over ontbijten. Ze vertelde me dat haar dochter mijn granola recept had geprobeerd en dat het heerlijk was. Dat maakte me alvast heel gelukkig 😉 Ik vertelde haar dat ik momenteel geen yoghurt verdraag en dus uitkijk naar de lente om lekkere smoothie bowls te maken en deze te versieren met de huisgemaakte granola. Ze vroeg me of ik dat recept ook online kon zetten.

Deze ochtend stond ik op en had ik een echt lente gevoel, heerlijk, die blauwe lucht en het zonnetje dat hoog in de lucht straalt. Batterijen opladen is dat!! En dan zeker voor de komst van de kleine jongen binnenkort…

Kortom, het was de perfecte ochtend om van de eerste smoothie bowl een feit te maken!

Nu, ik ben geen kok, ik ben enkel een liefhebber voor lekkers en ik experimenteer wel graag. Zo ook is deze smoothiebowl geen perfect recept met perfecte afmetingen. Ik zie vaak gewoon wat ik in huis heb en laat me gaan met de blender 🙂

Vorige week had ik toevallig al diepgevroren bosbessen en mango in huis gehaald.. Ik voelde de lente al hangen en wou ervan kunnen genieten als ie daar zou zijn!

Bij deze het “recept” van mijn smoothie bowl van vandaag!

Wat heb ik gebruikt?

  • een rijpe banaan
  • diepgevroren bosbessen
  • diepgevroren mango
  • haverhemelen*
  • havermelk
  • granola (zelfgemaakt, zie recept een beetje verder op de blog)
  • kokosschilfers

Hoe heb ik het gemaakt?

  • doe alles in de blender, behalve de granola en kokosschilfers. Ik zorg er meestal voor dat ik maar een beetje melk gebruik, zodat de smoothie een dikke massa blijft zodat ik deze kan lepelen uit een kom. begin dus met een beetje en voeg melk toe indien nodig.
  • BLENDEN MAAR 🙂
  • giet het mengsel in een kom en versier naar hartelust met wat je in huis hebt. Dat kan de granola en kokosschilfers zijn, maar dat kan evengoed wat noten, zaden, chocolade of extra fruit zijn!
  • En dan: lekker genieten van dit heerlijke en voedzame ontbijt!

 

*Ik gebruik meestal haverhemelen in smoothies i.p.v. havervlokken, omdat ze zonder gekookt te zijn beter verteren, zegt men. Maar het kan dus ook met gewone havervlokken hoor.

Je kan met dit recept alle kanten op. Je kan noten en zaden toevoegen in de smoothie zelf, en ander fruit kiezen. Ik neem wel altijd als basis een (liefst rijpe) banaan, omdat dat smoothie lekker smeuïg maakt :-p

Ziezo, laat de lente nu maar komen!!

Namaste,

Jozefien